Klantenservice
1 Klantenservice
1.1 Heeft u vragen?

Bekijkt u dan eerst op deze pagina de veelgestelde vragen. Vaak wordt uw vraag direct beantwoord.
 

Wordt uw vraag op deze pagina niet beantwoord?
Neemt u dan gerust contact met ons op!
 

Contactformulier
U kunt direct contact met ons opnemen door middel van het formulier aan de rechterkant op de pagina. We streven er naar om zo snel mogelijk te reageren.
 

E-mail
U kunt ons bereiken per email via info@ISMseat.nl


Telefoon 
Wij zijn telefonsich bereikbaar op de nummers 0570-763999 en 06-23223429 

2 Proefzadels
2.1 Kan ik een ISM zadel proberen?
Het is mogelijk om 1 of meerdere proefzadels te ontvangen. Dit zijn vaker uitgeprobeerde zadels die u voor een periode van 3 weken mag uitproberen. Op uw eigen fiets in uw eigen tijd. 
Dit is de beste manier om er achter te komen of een ISM zadel de oplossing is voor uw zadel klachten.

Voor een proef betaald u verzendkosten, plus de kosten voor het retour zenden.

Mocht een proef zadel bevallen en u overgaat tot aanschaf van een zadel worden deze verzendkosten verrekend met de aanschafprijs en ontvangt u een nieuw zadel.

Proef zadels in alle modellen beschikbaar. U kunt contact met ons opnemen om een proef zadel(s) toegezonden te krijgen. We ontvangen graag uw adresgegevens en telefoonnummer bij de aanvraag van een proefzadel.

3 Waarom ISM
3.1 Hoe stel ik het zadel af op mijn wensen?
Via Montage Handleidingen kunt u lezen hoe u het zadel het beste kunt afstellen. De zadels zijn zo ontwikkeld dat u met uw volle gewicht op uw zit botten komt te zitten, niet meer half op een neus steunend waardoor de druk weg is van weke delen.
Op korte termijn zullen er filmpjes beschikbaar komen die u uitleggen hoe u de zadels het makkelijkst afstelt en monteert.
3.2 Het zadel zit niet lekker, wat nu?
In 99% van de gevallen ligt dit aan de afstelling, zit het zadel te hoog, laag, vlak, te ver naar voor, achter. Deze afstelling is heel belangrijk. Lees goed de montage en afstel handleiding door, de zadels horen iets met de punt naar beneden te staan en in vergelijking met normale zadels staan het zadel meer naar achteren.
3.3 Voor wie zijn de ISM zadels bedoeld?
ISM zadels zijn ontwikkeld voor iedereen die lekker en lange afstanden wil fietsen, op welk type fiets dan ook. 
Maar ook in het speciaal mensen die last hebben van zadelpijn, dood gevoel, slechte doorbloeding. Daarnaast zijn ze zeer geschikt voor mensen met medische redenen, zoals prostaatkanker, prostaat problemen, AMS800 prothese, Luchen Sclerose of andere problemen/operaties aan onderlichaam.
3.4 Hoe weet ik dat dit nu echt mijn zadels is na al velen te hebben geprobeerd?
100% zekerheid is er natuurlijk nooit, maar 1000en mensen zijn u voor gegaan en vrijwel allemaal positief. Mocht u een zadel aanschaffen en u bent niet tevreden bij het uittesten van het zadel kunt u contact met ons opnemen en zullen wij het zadel (mits niet kapot/beschadigd) retour nemen.
3.5 Hoe kan ik de zadels het makkelijkste uitproberen?
Het beste is om deze op u eigen fiets goed uit te proberen, lees goed de montage handleiding en montage video's en neem eventueel gereedschap mee om onderweg nog wat te kunnen verstellen.
3.6 Waarom zie ik geen verschillende Dames en Heren zadels?
Onze zadels zijn niet geslacht specifiekMannen en vrouwen beiden genieten van het plezier van een comfortabele rit met al onze zadels.
Het grote verschil tussen mannelijke en vrouwelijke ruiters is de breedte van het bot te zitten en dat de breedte wordt beïnvloed door de geboorte van een kindWe hebben twee medische modellen gekocht van een mannelijke en vrouwelijke heup van een gemiddeld persoon voor gebruik in ons onderzoek. Vanuit het centrum van de ene kant van de zit bot aan de andere kant de breedte verschil is 11 mm (0.43 inch) die gelijk is aan minder dan ¼ inch aan elke kantBovendien voor beide modellen de botten hoeknaar voren naar het midden van het lichaam als de rijder naar voren draait in de 60 graden zithouding (de 60-graden-positie is de meest voorkomende rijpositie)We hebbenons zadel om de natuurlijke hoek naar binnen van de heupen te volgen.
3.7 De neus van het zadel ziet er breed uit, hier maak ik mij wel wat zorgen over.
De Adamo Racing en Road zadels zijn ongeveer 70 mm breed aan de voorkant, maar hebben we verwijderd van de voorkant 2-4 centimeter van een traditioneel zadel. De neus was de bron van mijn ongemak, dus ik verwijdert
Nogal wat rijders hebben de neiging om te ver naar achteren zitten op de Racing en Road zadel. De achterste 1,5 tot 2 centimeter van het zadel is niet om op te zitten. Het is er voor de rails en om het zadel UCI licentie.
3.8 Welk zadel is het meest geschikt voor mij?
Dit is zeer afhankelijk van uw houding, voorkeur en soort fiets, bij de meeste zadels staat een omschrijving en doelgroep. Daarnaast kunt u hier een lijst vinden met informatie welk type zadel bij welk type fiets hoort.
U kunt daarnaast ook altijd mailen voor advies, wat wij van u willen weten is wat voor fiets u rijd en of u normaal of sportief op uw fiets zit.
4 Algemeen
4.1 Productprijzen
Alle productprijzen genoemd zijn inclusief BTW.
4.2 Kan ik producten ook afhalen?
Wij beschikken niet over een fysieke winkel; afhalen is zonder afspraak niet mogelijk.
5 Bestellen
5.1 Bestel procedure
Stap 1: Producten selecteren

In onze webwinkel kunt u producten bestellen door middel van de 'In Winkelwagen' knop. Wanneer u een product heeft gekozen wordt u direct doorgestuurd naar uw winkelmandje. Hier heeft u de keus om het aantal aan te passen, het product uit het winkelmandje te verwijderen, verder te winkelen of verder te gaan met het bestel proces.

Stap 2: Inloggen of registreren

Indien u al eerder geregistreerd heeft kunt u nu inloggen. Wanneer u nog niet eerder heeft geregistreerd kunt u direct uw gegevens invullen of via uw Facebook account dit automatische laten doen en op 'Registreer nu' klikken om verder te gaan met uw bestel proces.

Stap 3: Factuur- en leveringsadres

Hier kunt u uw gegevens die u tijdens het registreren heeft ingevuld zien. Indien uw afleveradres hetzelfde is als uw factuuradres kunt u verder gaan met de bestelling. Wanneer u een ander afleveradres wilt invoeren kunt u op 'Een ander afleveradres invoeren' klikken. Daar kunt u de benodigde gegevens invullen en verder gaan met de bestelling.

Stap 4: Verzendmethode

Hier selecteert u welke verzendmethode u wilt gebruiken voor uw bestelling. Na het selecteren van de verzendmethode kunt u verder gaan met de bestelling.

Stap 5: Betaalmethode

U heeft hierbij de keuze uit: Betalen via iDEAL, Paypal, Creditcard, Bancontact / Mister Cash, V Pay of vooruitbetalen via bankoverschrijving.

Stap 5: Bestelling controleren en bevestigen

Nu bent u aan het einde van het bestel proces. U kunt nu al de ingevulde gegevens controleren en de bestelling bevestigen. Zodra de bestelling bevestigd is, ontvangt u van ons een email met de factuur.
5.2 Ik heb een fout gemaakt bij het bestellen. Wat moet ik doen?
Het gebeurt weleens dat u een fout maakt bij uw bestelling. Gebeurt dit, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Wij kunnen dan altijd uw bestelling aanpassen of annuleren mits deze nog niet is verzonden.
5.3 Ik heb een vraag over de status van mijn bestelling
U kunt de status van uw bestelling volgen door in te loggen.
In de sectie 'Mijn account' vindt u de status van uw bestelling onder de tab 'Mijn bestellingen'. U wordt ook via de email op de hoogte gehouden van de status van uw bestelling.
6 Verzending en levering
6.1 Ik heb een vraag over de verzending en/of levering
Voor vragen met betrekking tot de verzending en levering verwijzen wij u graag door naar de pagina 'Verzenden en retourneren'.
7 Retourneren
7.1 Ik wil een product retourneren
Voor vragen met betrekking tot retourneren verwijzen wij u graag door naar de pagina 'Verzenden en retourneren'.
8 Privacy
8.1 Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Voor alle informatie met betrekking tot uw gegevens en privacy verwijzen we u graag door naar de pagina 'Privacy Policy'.
9 Annulering
9.1 Ik wil mijn bestelling annuleren
Indien u uw bestelling wenst te annuleren dan kunt u een email of bericht sturen naar onze klantenservice. Een bericht sturen naar onze klantenservice kan door het formulier aan de rechterkant op deze pagina in te vullen. 
Indien u een email wenst te sturen dan kan dit naar info@dahon-vouwfietsen.nl.

Vermeld in uw email of bericht altijd uw bestelnummer en om welk product of producten het gaat. Onze klantenservice zal uw bestelling dan annuleren en als er eventueel extra benodigde informatie nodig om de annulering door te zetten dan zal onze klantenservice contact met u opnemen.
9.2 Creditering
Indien u een annulering doorvoert dan zal het openstaande bedrag binnen 14 dagen worden gecrediteerd. Het aankoopbedrag zal worden gecrediteerd naar een bank- of girorekening.
10 Garantie en Klachten
10.1 Het product komt niet overeen met hetgeen ik besteld heb of is defect geleverd, wat nu?
Neem dan contact met ons op met uw klacht, u heeft hier 2 maanden de tijd voor na ontdekking van het mankement.
10.2 Wat kan ik doen als ik een klacht heb?
Uw klacht kunt u per e-mail, ticket of telefonisch aan ons doorgeven, hierover ontvangt u een ontvangstbevestiging met de door u beschreven klacht, na ontvangst van de klacht zullen wij binnen 2 werkdagen reageren en ons best doen om deze naar uw tevredenheid op te lossen. 
Bemiddeling door de Stichting Webshop Keurmerk is mogelijk. 
Mochten de bemiddelingen niet tot het gewenste resultaat leiden kan het geschil voorgelegd worden aan de geschillencommissie van het Webshop Keurmerk (beheerd door Teurlings & Ellens Advocaten te Amsterdam)
10.3 Hoe lang is de garantieperiode?
De garantieperiode op de ISM zadels bedraagd 2 jaar. Mochten hierna mankementen ontstaan neemt u dan contact op met onze klantenservice.

Mankementen kunnen vaak met behulp van een foto al beoordeeld worden voor snelle afhandeling.

Het nieuwe vervangende product wordt zonder kosten aan u verzonden, het terug zenden van het defecte product dient u zelf te verzorgen.
11 Nieuwsbrief
11.1 Wordt mijn email adres gebruikt voor jullie nieuwsbrief.
Door akkoord te gaan met de algemene voorwaarden gaat u akkoord met het ontvangen van de nieuwsbrieven van alle ondernemingen binnen Xusto VOF.

Xusto VOF heeft van verschillende internetwinkels een aparte nieuwsbrief waarvan u zich te alle tijde separaat kan afmelden.
Neem contact op
* Verplichte velden